Semalam 10 November 2009 ada mesyuarat akhir guru bagi tahun 2009.


Ada guru yang digerakkan ke sekolah berhampiran.


Ada guru yang mohon pindah, dapat pindah.


Ada guru yang tak mohon pindah, dapat gak pindah.


Ada guru yang mohon pindah, tak dapat lak pindah.


Ada yang memang tak nak dah pindah-pindah, memang tak digerakkan atau dipindahkan.


Ada pula yang tak dipindahkan, dapat tukar sesi.


Yang petang naik ke pagi.


Yang pagi turun ke petang.


Macam-macam reaksi.


Macam-macam andaian.


Saya adalah antara guru yang bertuah.


Saya dapat tukar dari sesi pagi ke petang.


Dapat mengajar pelajar tingkatan 1 dan 2.


Pada saya, pagi atau petang sama saja.


Sebab saya tak 'ambitious'.


Dan saya sedar diri saya ni siapa.


Yang penting, saya ada kerja dan ada gaji.


Kerja kerana Allah Ta'ala.


Sesi pagi atau petang, tetap ada masalah dan setiap masalah tetap ada penyelesaiannya.


Hanya orang yang berfikiran sempit merasakan guru sesi petang adalah guru kelas kedua.


Belum cuba, belum tau.


Belum test, belum terbukti.


Saya suka sesi petang kerana di mana-mana sekolah, mereka lebih bersatu dan lebih berkerjasama.


Malah lebih prihatin sesama rakan seperjuangan.


Betul atau tidak, tahun depan saya coretkan yek.


Perancangan saya juga berbezalah untuk tahun depan.


Perancangan dan persiapan untuk anak-anak pun berbeza juga.


Sebab, Jazlan dah form 3 tahun depan.


Kena sediakan untuk PMR.


Anak yang nak periksa PMR, mak yang susah hati.


Biasalah tu kan.


Balqis pula, saya kena updatekan dia.


Kena bantu dalam pelajaran dia.


Untuk buat ini semua, saya kena jaga kesihatan, istiqamah dan sentiasa meminta kepadaNYA.


Insyaallah... tahun baru...permulaan baru...hidup baru...ke arah kehidupan yang lebih baik.


Moga apa sahaja yang dirancang akan menjadi kenyataan.


Amin.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...